Christmas in Moskva!

Så, nu är det väl dags att blogga igen! Senaste inläggen var ju ett tag sen, antar jag (22 december!).
Julafton igår, och jag säger samma sak som jag säger varje år, den absolut bästa julaftonen i mitt liv, haha. Ska inte gå in så mycket på vad jag fick, vill ju inte framstå som någon bortskämd snorunge, men bortskämd, det är jag nog!
Var och fikade med Sara, Emelie, Frida och Madde i onsdags, har glömt att ta upp det i de senaste blogginläggen, okänd orsak. I alla fall var det hur kul som helst, synd bara att Tim inte kunde hänga med. Vi drog runt på stan och gjorde...något...ja...men vi tog oss också en väl förtjänt matpaus på McDonalds (av någon konstig anledning). Jag tror de tyckte McDonalds munkar var godare...wierd...
Torsdagen bestod av en lektion, engelska där vi kollade på film och gjorde något slags julquiz. Man kan ju bara undra vilka människor lämnar köttpaj till Jultomten...idioter. Mitt dumma argument om att gröt var rätt svar gick inte igenom.
Efter det drog till maten (vi hade egentligen slutat, men kunde ju inte ge vika för gratismat!) och åt, vilket är huvudsyftet med matsalen. Tim smsade och undrade ifall jag kunde komma ner till stan. "Sure", skrev jag tillbaka, "kommer om 20 minuter!". Var där på 5 minuter, och Tim hade ju satt sig vid en data på hans pappas jobb, så jag smsade tillbaka. Jag blir alltid så himla nervös när folk inte är där de ska vara, fast i detta fall var det ju så att han var det. Gick hela vägen till...ja, Eneby tror jag det var! Väl där satte vi oss och kollade på Jeff Dunham, buktalaren. Tim fattade inte hälften av skämten, så han satt bara där, haha!

Var och julhandlade i söndags. Köpte ett spel (!) Ronja, säger bara "oh, my god" åt det där. Ronja är inte riktigt den spelnörd hennes bror är, vem det nu kan vara...hrm...ja. Fast hon var mer intresserad av hennes "Singstar". Hjälp, nu har hon ju en anledning att sjunga! Nu hjälper inte att säga "håll käften!"...gah!
Fick en jättebra bok idag av min faster, "Moskva 1941", den ska läsas varje kväll (det är typ då jag läser). På paketet fanns stod det skrivet "God jul" på ryska, fyndigt!

Öhhh, nu kommer jag inte på något att skriva, men dyker det upp i huvudet dyker det upp här! Tadaa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0