Huh? Firefox?

En sisådär händelserik dag i skolan. Det mest händelserikaste idag var historiaprovet och min lilla Quake 3-incident. Vi skulle ta reda på lite grejer till presentationerna, men Quake 3 var med lockande.
På dom datorerna vi satt på fick man inte spela, men det finns uppenbarligen en oskriven regel som säger att man FÅR spela (eller kan...) när ingen lärare är där. Sagt och gjort, vi satt igång och bara 5 min senare kom det in en lärare. Max och Gustav klickade rutinerat ner sin rutor, men jag fick panik (som jag får när sådana situationer uppstår). Jag stängde av skärmen och datan, som inte ville ge med sig utan höll sig själv vid liv på ett okänt sätt.
Till slut la den av och hon kom fram, så jag drog med lögnen att datan hade laggat fast. I och med detta ville hon se vad det var för fel på datan som hade orsakat "kraschen" (som inte hade ägt rum). Loggade in, klickade upp Internet explorer och precis när jag skulle skriva www.google.com sa hon snabbt "Det finns ett snabbare sätt" och hänvisade mig till De geers hemsida där google uppenbarade sig. "Jaha...", sa jag och väntade på att hon skulle gå, för jag såg ingen anledning för henne att stå kvar. Men icke.
"Vet du att du kan använda Firefox också?"..."Nej....", och så on. Till sluuuut gick hon...då var det ingen mening med att sitta kvar, vi gick ner till biblioteket och sedan hem.

En annan rolig grej jag kom att tänka på var under provet när Lena frågade mig "Jonathan, har du några frågor?". Jag var så inne i provet att mitt svar blev "Vaaa...? Ööööhh...nae...". Tonfallet var invalidaktigt, rentav dumt, i klass med Obelix. Jag kom själv på hur dum jag lät. Men jag gjorde i alla fall provet!

Kommentarer
Postat av: johanna

är så glad för din skull att det gick bra på provet :D go J! :D

2007-11-08 @ 19:42:32
Postat av: Madde

Hahah, hade ja velat sett =)

2007-11-09 @ 14:24:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0