Russian rebels cut electricity, southern Norrköping black as hell

Nu har ju jag inte skrivit på ett tag, och det har sina orsaker. Inga allvarliga orsaker, bara lite annat.
Som alla i Norrköping vet (i alla fall i den södra delen) hade vi ett strömavbrott. Gissa om lägligt...
På Kunskapskanalen uppmärksammande de den ryska revolutionen. Detta såg jag fram i mot väldigt mycket, satt framför tvn i en timma före bara för att inte missa ett dugg.

Runt 40 minuter går, sen...

Allt blev svart (till och med jag), tittar ut och ser att INGEN har el. Stod ute på balkongen och väntat på att allt skulle komma tillbaka. Inget hände. Johanna ringde, nervös som hon var. Några osammanhängande meningar och sen gick hon ut med hunden.
Till slut gav jag upp och gick och la mig. Filmen om revolutionen skulle hålla på till tolv.

Gissa när elektriciteten kom tillbaka...?

Där rök en kandidat till svenskan.


Kommentarer
Postat av: Murvelman

Fyfan för att bo i de södra delarna av stan, det är i centrala Norrköping de riktigt grymma bor, och man slipper oftas sånt skit som strömavbrott...

2007-11-05 @ 17:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0