The dwarf and the foodchain, connection...?

Gustav verkar inte kunna släppa det där om dvärgarna. Inte jag heller. Dagens NO-lektion var väldigt lärorik och rolig. Kunde inte se vad det stod på tavlan så jag kollade med Gustav som var snäll nog att säga högt vad det stod.
Det roliga var att allt han sa involverade "antikens" dvärgar, ni vet dom jag skrev om för ett tag sen. Den här gången var de högt upp i näringspyramiden och tydligen också grunden till fotosyntesen!

Hade svenska diagnos/prov (?) idag. Vet inte vilket det var för alla sa olika. Hursomhelst gick det bra. Kom på allt efter hand och svarade på det mesta. Fast detta var ej dagens höjdpunkt, för det var den tidiga avslutningen på dagen. Johan är sjuk (svenskaläraren) så därför fick vi gå runt lunchtid. Härligt, härligt!

Men självklart ska ju dagen halvförstöras av ett ihärdigt duggregn som inte ville ge med sig. Hade ju självklart träning idag också, fast jag ska inte klaga. Träning är ju det bästa som finns! Trotsade allt regn för att gå ut och springa med Krister, Sebbe och Sara. Körde lite styrka i en halvtimme innan jag begav mig hemmåt. Glömde den fördömda lyslampan så det var en aning mörkt på vägen hem, men inga problem med det. Mörker är en av mina passioner. Speciellt när hela södra promenaden är tom på cyklister och gångare. Ingen trängsel alls, och det var en aning kul att se bilarna tuta och trängas med varandra.
I alla fall, när jag kom hem höll min underbara moder på med min favoriträtt (kyckling, ris och currysås). Hon hade också bakat en sisådär misslyckad kaka, men det gör inget, den var ändå god.

Ska göra min ryskaläxa lite senare, för en gång skull. David och jag har en tendens att "glömma" det, men inte den här gången! (Vet inte vad David har planerat!).

Ska på gymnasiemässan på lördag med Lena, om hon kan. Ska stå med vår nya overall (antagligen bara jackan) och se glada ut och le inför de förväntansfulla eleverna från grundskolan. Ska bli kul.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0