Tantan History W, as in "whyyyyy?".

No international security
No call of the righteous man
Needs a reason to kill a man
History teaches us so.

Jag tycker inte om historia för tillfället. När jag var mindre kunde jag sitta och dregla vid bänken när läraren hade genomgång om olika slag och hur samhällen var uppbyggda. Nu tänker mitt huvud "neeeeejförhelvetevarförgaaah" när jag hör ordet historia. Kan nog bero på den där lilla missen jag gjorde första året på gymnasiet när jag fick IG på provet Nya världar, nya tider, något jag totalt glömde bort och trodde allt var finito tills Lena läste upp mina rester.

By the way, har ni tänkt på att ordet "history" är "hans historia"? His story. Taget från Viasat History, men det är sjukt skumt...på sätt och vis.


Kommentarer
Postat av: Seb

Fast ordet kommer ju från grekiskan... att det är så är ju bara en slump, som att slut på svenska är något annat på engelska... Säger dom sånt på viasat? Du får titta mer på discovery :P

2008-12-09 @ 10:16:04
Postat av: Julls

Gah, kunde inte hålla med mer. Pluggar som fasen, okay inte just exact nu rå haha, på den sista delen som jag måste tenta av på torsdag. Euck. Men om 100 år är det vi som är't, right :]? Helt okej tanke att vandra runt med ibland

2008-12-09 @ 17:16:11
URL: http://capplin.blogg.se/
Postat av: johanna

1. Jag är jääävligt glad att gå naturhållet :)

2. Michael Jackson släppte ett Greatest Hits-album för typ 10 år sedan som hette HIStory. Alltså... HIS STORY och HISTORY på samma gång. Finurligt på ett greateast hits.

2008-12-10 @ 17:40:29
URL: http://johannasofiafredrika.blogg.se/
Postat av: johanna

*greatest ... jag vet hur det stavas.

2008-12-10 @ 17:41:07
URL: http://johannasofiafredrika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0