Small people ran from gunman

En extremt SEG dag, men dock har veckan gått relativt fort i. Förbannad ryska som första lektion! Jag hoppades ända in i fan att det skulle vara inställt, att jag skulle hitta David i datarummet och säga att "lektionen är inställd, hon är död" (okej, inte död, hon är ju trevlig) eller sjuk! Stalin skulle kunna ha cancer, tbc, lunginflammation, precis fått en hjärtinfarkt och ändå komma till skolan. Detta sa hon i början när vi fick henne, också att hon alltid passar tiden, vilket jag inte är lika galant som henne på. Har kommit försent ungefär varenda lektion nu, men är långt ifrån mitt rekord på Råssla då jag aldrig kom i tid på morgonen och till slut slutade läraren läxa upp mig om att komma försent, för jag lyckades ju ändå inte komma i tid i alla fall. Fick till och med slut på ursäkter, då är det illa.

Nu kanske det låter som om jag är arg, och det är jag lite också, kan bero på tröttheten. Men också den läskiga känslan av att vara iaktagen har smugit sig över mig medan jag har suttit här.
Det KAN bero på att vi inte längre har några gardiner i fönstren. Min katt fick för sig att förstöra inredningen än en gång och har nu gjort att en hel byggnad kan ta del av vad gör på datan. Kul att ungefär tjugo personer stirrar in. Vinkade till och med till någon random, och idioten vinkar tillbaka och drar igen sina gardiner...
Busted, bitch...

Upp klockan...någon tid. Jonas kommer och hämtar mig imorgon för att leka revolvermän (egentligen är det bara han) i Ishallen. Tjalvespelen går av stapeln, och jag är ju tyvärr inte 15 år, så inget deltagande där inte. Jonas dock ska (inte ställa upp) vara starter av någon konstig, men rolig anledning, och jag kan ju lika gärna följa med upp än att sitta hemma och ruttna ytterligare en dag. Tänkte även dra på mig träningskläderna och springa lite efter alltihop. Skoj skoj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0