Bräckliga bravader i Mjölby

Rolig dag som spenderade i Mjölby, faktiskt. Me and my friends skulle åka och kolla på Saras pojkvän Nicklas som spelade där (Wedidnothavesexuellrelationwiththatman?). Fick faktiskt gå backstage, lite sådär småcoolt, man kände sig väldigt utanför där bland alla musiker och så vi mitt på golvet.
Det var några band innan som spelade och deras musik...ja, första bandet verkade lite Kent-aktiga, fast sången hördes inte, eller som Frida sa: "hon behövde inte säga att texten var deprimerande, man hör ju inte vad hon sjunger ändå!". Smart där!
Sen kom två smörsångare, eller något sådant, men de var rätt bra. Gick sedan ut för att sträcka på oss, i alla fall Tim och jag, för att sedan efterföljas av Frida, Madde och Emelie. På min bitchiga begäran...
Pressbyrån nästa! Blev kvällens mobboffer när jag råkade dra kortet fel, och tjejen i kassan påpekade det lite småskrattande. "Vem var det som köpte en Pucko?!", var Tims vassa kommentar efteråt. Föll i försvarsläge och hängde ut Madde för att vara bonde och det funkade i ungefär tio sekunder, sen var dom på mig igen.
Kom  tillbaka och satte oss i en soffa, fotölj, etc, och pratade. Tim såg till sin fasa att mannen från Scissor Sisters stod i kiosken (hans klädsel var halvt sönderklippt, därav namnet) och då gick vi in och satte oss och kollade på de resterande banden innan Nicklas band. Ett band, som jag inte kommer ihåg vad de heter, var hur jävla bra som helst,
The Hives-varning på dom, alltså!

Nicklas band tur. Sci fi-hardcore är ju inte min favorit musiksmak, det lät...ja, låt oss säga "udda".

On the way home satt vi och diskuterade homosexuellas rättigheter, religon, min övergång till kommunismen (yes, jag är röd nu), "Extra extra", ja, en massa saker. Tim höll sig lite borta från oss ett tag där angående det första samtalsämnet.
Åt på Max, där jag även träffade min syster och hade en liten trevlig pratstund. Jättekul att se henne igen, ganska länge sen! Glömde tyvärr att säga hej då, skäms lite för det...men jag hälsa på henne och hennes sambo nästa helg, då kan det nog gottgöras.

Skrev en novell igår, som blev väldans bra, enligt mig själv. Var tvungen att göra något när Age of Empire-spelet för damp. "Bräckliga bravader på bion"


Kommentarer
Postat av: madde

oj vad du ska få igen för den där bondegrejen. xD

2008-01-20 @ 12:57:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0