Three quick comments

Så var ännu en halvt dödande vecka slutförd och man kan typ slappna av halvt som halvt. Var och fikade med Tim, Madde, Emelie och Frida i onsdags. Tim sa innan att vi skulle träffas klockan tre, men inte vart...så jag satt kvar framför datan tills dom ringde och undrade varför jag inte var där för.
Vi satte oss på något mysigt fik ovanför bion, där jag aldrig hade varit förut. När jag tänker efter har jag ju aldrig varit över over the main gata någon gång, förutom i Kupolen. Satt i ungefär två timmar innan Frida fick för sig att köpa en tröja och en krukväxt. Vi gick till den där lilla igenväxta affären och bakom all skit hittade jag något som liknade ett död gren. Perfekt till hennes pojkvän, den signalerar kärlek! I den butiken försökte Madde att berätta något, vilket hon åter igen misslyckades med, och Tim, jag och Emelie drog tre snabba kommentarer på rad när hon frågade om vi lyssnade: Tim: "Någon som lyssnar?", Emelie: "Jag har hört det tre gånger", jag: "Loser!". Allt inom loppet av 0.3 sekunder. Imba.
Sen gick till...jag har för mig det var H&M, men jag är inte säker...i alla fall så skulle ju Frida köpa sin tröja där, och tvningades Tim och jag göra något som i princip alla shoppinghatande människor av manligt kön avskyr; stå utanför och vänta på att det kvinnliga könet ska examinera tröjan i minsta detalj. Funny...not! Men vad gör man inte för sina vänner?
Gick förbi barnavdelningen och såg de minsta, jävla dvärgutstyrslarna jag någonsin hade sett. Vem, om man får fråga, kommer i dom där om de inte är minst tjugo centimeter lång och sju centimeter på breden? Wierd...

Fick beröm av Gustav idag när vi hade the traditional Age of Empires-gejmet på skolan. Jag bestämde mig att gå på offensiven, vilket funkade, för Gustav hade fått för sig att genom tankekraft försöka styra spelets gång, vilket inte funkade. David och Krille var tolalt chanslösa, för att breda ut min nördighet ännu mera.

Ryskan har blivit lite av ett "gå-in-och-dö-ämne", en sådan lektion man ber till Gud för att den ska vara inställd ett par månader framöver. Fast idag var det rätt kul, speciellt när Davids hjärna elt plötsligt stod still när Pontus visade honom ett översättningsfel i häftet. Detta fattade inte David ("schwedski - ska", det ska vara "svenska" istället för "ska"). Såg väldigt kul ut när han satt där med orörlig min och bara tittade ner i pappret. Till slut fattade han; ""Ska" är ju ett svenskt ord, så jag såg inget fel med det?!".

På svenskan fick jag ett plötsligt skrattanfall, till följd av att jag var tvungen att gå ut. Vad jag skrattade åt var både sjukt och illa, och jag tänker absolut inte skriva ner det här, för David, Gustav, Max och Kristoffer tyckte absolut inte det var kul. Gustavs "ta't lunch" var en liten bidragande orsak.

Kan ju nämna också att syster Redhead har skaffat blogg. Linken ligger nere till höger om ni vill läsa hennes spännande äventyr om drakar och coola prinser som senare visade sig vara homosexuella. Nävars, detta är helt orelaterad med henne blogg.
Kanske en ny novell?

Kommentarer
Postat av: Madde

Du, jag var loser, du vart dubbleloser ;) xD

2008-01-26 @ 18:35:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0