There will be no hockey, so shut up!

10.23, sms från David med svordom som följd. Somnade om till halv tolv, ringer Gustav samt David.
Idag är det studiedag och den svenska delen av min klass skulle spela lite hockey i Stallet, på skoj sådär. Dock blev halva dagen ett misslyckande, då allt blev ett missförstånd och bevis på dålig kommunikation.
David smsade som sagt 10.23 och undrade hur jag skulle ta mig ner till Himpafältet, och svaret blev cykel tillsammans med honom. Gustav, Love och Max satte sig däremot bekvämt i en varm spårvagn medan David, som hade punktering på sitt ena däck, och jag, utan vantar och mössa, cyklade ner i riktig Sverige-kyla och tankar om hur skönt det skulle vara att amputera en kroppsdel dök upp lite då och då.
När vi väl kom till Ishallen (Himpa-området är sjuuuukt stort) förväntade vi oss ett välkomnande av tjejerna (Johanna, Jorunn, Camilla och Sara) men neeeeeej, istället var det tomt på personer förutom en person som sprang lite hit och dit. Ringde Jorunn, som av någon konstig anledning, befann sig i sitt hem...ringde Johanna, som var på väg till Lindö (!) till en vän. Hon hade fått allt om bakfoten och trott att vi inte hade velat spela hockey, vilket inte var sant. Fick reda på att Krille låg bakom det hela, en aning i alla fall...
Så den här delen av dagen är väldigt misslyckad.

Gustav och David (som var de enda som hade ett par skridskor, vi andra skulle få låna av Johannas lags förråd) ville trots allt åka lite skridskor, så de åkte runt lite i rinken utanför Mässhallen. Isen var dock inte speciellt "hård", de kunde lika gärna åkt skidor på den istället.
Aaaaanyways, blev nästan rånad på en tia av en godisautomat, opålitliga grejer det dära....

Gårdagen var också rätt skum. Jag trodde att när jag kom hem till Max, där Gustav, David och Love befan nsig, skulle vi käka pizza, men neej, det hade redan gjort det. Satt lite småhungrig halva kvällen (kom dit vid nio, tror jag). Kollade på "Percy Tårar" och när Max spelade Mirrors Edge (skumt spel). Sen sprang Max och jag runt, letandes efter TP som hade gömt sig någonstans. Slutade med att David och jag begav oss hemmåt vid tolv. Han berättade även en spännande historia om hur han var nära på att dö efter att ha varit ute och nattorienterat, sprungit vilse och på köpet plumsat ner i en bäck med vatten upp till hakan. Till råga på allt var det vinter och minus tio grader ute...känns riktigt skönt att vara friidrottare för tillfället.

Avslutar detta inlägg med det jag satt (och fortfarande sitter) och garvar åt. Medan Max spelade Mirrors Egde satt Gustav vid datan, inloggad på Max CS-account. En person vid namn Thomas (troooor jag) skriver:

Thomas - Lira?
Max (Gustav som skrev) - Håll käften, jag runkar!
Thomas - :(

Mat nu, sen drar jag förhoppningsvis ner och köper WotLK, spännande!

Kommentarer
Postat av: Murre

Tomas heter han, utan retard-h:et

2008-11-21 @ 17:31:49
Postat av: Julls

Hahhah sjuk fredag ru, och jag ar glad att jag inte missade den helt kreativt planerade skidsko-turen :) Den far bli sen nar jag kommer hem istallet, right? Du forresten, om du undrar over bristen pa vokaler, jag sitter pa ett internetcafe i Dublin. Syster var tvungen att aka till jobbet nagra timmar, sa jag har roat mig med lite shopping och allman sightseeing - plus internet nu ra

2008-11-23 @ 17:44:22
URL: http://capplin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0