Europe will shake. And again...stop.

Jag hade en misstanke om att bloggen blivit korrupt då jag inte lyckades logga in utan istället få ett "internal error" uppkörd i ansiktet...kanske inte "uppkörd", men något i den stilen. Det är ungefär samma sak som att inte få tillträde till sitt eget hem.

Allmänt slapp dag i skolan som började 10.40 med engelska där lärarna gått ner sig till dagisnivå och gett oss placeringar som ska resultera i en bättre sammanhållning i klassen...
Tycker klassen är bra som den är, den är lite som USA, uppdelad i två "partier". Lite kul, faktiskt.
Vi hade även en omröstning om vi skulle äta på Lennings (den vanliga matsalen) eller Garvaren (Norrköpings svar på Auschwitz matsal). I vanlig ordning är jag alltid neutral i såna här betydelselösa omröstningar eftersom jag rent av struntar i om vart jag äter, bara jag får någon slags mat, burk eller trestjärnigt spelar ingen roll.
Denna vägran att rösta fick en skum efterföljd av att David och Gustav kallar mig toffel (?!)
Nu är det ju så att Gustav är anhängare av arbetarklassen, det vill säga Lennings (där matens ingredienser ofta ifrågasätts) medan David föredrar den mer "lyxiga" Garvaren, vars mat i och för sig är bättre än Lennings, men vars mängd däremot inte är.

Vad mer? Höm, det var ett brandalarm? Skrev jag det? Nej, det gjorde jag inte. Då gör jag det. Japp
Gustav och jag satt i lugn och ro uppe vid 600-salarna och spelade "Soldier of Fortune" mot ett par low-lifers på andra sidan globen när brandalarmet plötsligt gick på. Alla lämnade salen...förutom vi. Istället körde vi med "brandövnings-attityden"; inte direkt bry sig utan mer fundera över om man ska ta en omväg och hämta jackan innan man går ut på den slaskiga fotbollsplanen. Dock tog mina skuldkänslor att inte vara vid samlingsplatsen över, så jag drog med mig Gustav och på vägen ut mötte vi en massa andra elever med samma slutdestination som oss. Notera att vi satt kvar i kanske 5-10 minuter samt undersökte en hiss för att få en roligare väg ner och Gustav som lunkade tillbaka till datasalen för att se om hans konto var urloggat. De geer är inget vidare på den här sortens övningar...eller så kickade attityden in.

Vill avsluta detta inlägg med ett stycke jag läste på skrattnet.se som fick mig bokstavligen att dö av skratt.
Enjoy.

Franska revolutionen var genomförd innan den ägt rum. Under napoleonkrigen skakade Europas krönta huvuden i knävecken. Då kom den spanska gorillan ner från bergen och nöp Napoleon i flanken. Napoleon ville att en arvinge skulle ärva hans makt, men eftersom Josephine var baronessa kunde hon inte ge honom några barn.

Oh, vill även poängtera att Lena också ska mönstra, samtidigt som mig! Det var dagens glädjebesked! Kanske till och med det första kvartalet.



Kommentarer
Postat av: johanna

Okej - jag fattade inget av det där textutdraget :P

Och två partier? Hur menar du då - samhällarna vs. naturarna, eller svennar vs blattar(+ milla hahaha), eller huuuuuuur menaaaar duuu?



Jag ville också vara neutral förresten. Men, det gick inte. Färskt bröd is the shit.

2009-01-21 @ 18:03:38
URL: http://johannasofiafredrika.blogg.se/
Postat av: sara

hej tantan jag har en ny blogg nu.



www.likeastarfish.blogg.se

2009-01-24 @ 23:50:51
URL: http://likeastarfish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0