Old School Hollywood.

Käften.

Försöker att minnas exakt vad gjorde innan svenskaredovisningen på fredagen då jag blivit anklagat för att ha varit full på lektionen...
Kan dock inte komma ihåg att jag satt i mig någon alkoholhaltig dryck, kanske ett glas vatten. Bäst att undersöka vart vårt kranvatten egentligen kommer ifrån, Vattenfall kanske tröttnade på att leverera samma sak så de bytte till något lite "roligare". Nae.
Den redovisningen om antiken gick precis som alla andra redovisningar jag genomfört i mitt liv; försöker skoja till det hela så ingen märker hur dåligt påläst jag är i det ämnet.
Homeros var mitt ämne, David och Ajla hade något i den stilen fast lite större. De pratade på i fast takt med stadig röst vad de hade att presentera, för att senare bevittna mig stå och skratta åt min egen okunnighet.
I vanlig ordning valde jag att släpa mitt redovisningsobjekt efter en kärra dragen av gäss, så att det kanske blir lite mer intressant än om jag försökt ta seriöst på saken...vilken aldrig kommer hända, orka sånt.
Fiona var nöjd. På vad vet jag inte, då jag inte kan komma ihåg ett enda ord jag sa förutom den lilla meningen jag så tyst yttrade i början; "hm, jag kanske borde hålla i pappret". Happ.

Efter ett kort besök hos min älskade storasyster var det dags för middag hemma hos Krille med hans släkt och vänner. I ungefär en timme rotade jag igenom garderoben efter något anständigt att ha på sig. Klädseln såg mer ut som om jag skulle på en helt vanlig fest och inte på en middag med en massa folk över 25-strecket.
Maten var sjukt god, Krilles föräldrar är härligt roliga som man kunde skämta med. Höll mig dock borta från asiatskämt ifall det nu skulle visa sig att Krille egentligen härstammar från Asien och den enda anledningen till att han är blond och inte svarthårig är för att hans föräldrar färgar hans hår varje natt när han ligger och sover.
Väääääldigt osannolikt, men just in case.

Efter en massa konversationer och Johan Glans begav jag mig hemåt tillsammans med Gustav, Max, David och en halvt uppäten chipspåse. Chipspåsen skildes vi från i ett tidigt skede, sen försvann också de andra tre. På väg hem mötte jag ett gäng fulla tjejer som försökte sjunga på någon slags låt, inget jag kunde urskilja då den som tog i mest inte hade världens bästa engelska. Inte sångröst för den delen heller, något som hon dock trodde.

Lyckades gå in i en stolpe innan jag nådde dörren och fastnade här.

Kom även att tänka på hur kreativ man blir när man är trött.
Och att jag har fan världens bästa storasyster.

Men nu bär det av till sängen...
...men basen ligger på sängen...
...och en massa kläder...
...
...vafan, jag sover på mattan.

Punktpunktpunkt.

Kommentarer
Postat av: johanna

Höhö, det var nog inte bara jag som garvade sönder under din redovisning. Och hur lyckades du gå in i en stolpe, om du var nykter? ahah xD

2009-01-25 @ 18:02:19
URL: http://johannasofiafredrika.blogg.se/
Postat av: big sista

Vad söt du är :D Blir jag ju alldeles rörd =) Var kul att träffa dig var länge sedan. Måste vi göra om! Puss o kram till världens bästa lillebror!

2009-01-25 @ 20:06:30
Postat av: fia

haha, dina inlagg ar alltid sa skumma o roliga ^^ saknar dej honey, kom o halsa pa snart, okey? puss

2009-01-26 @ 21:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0