Running in the name.

Those who died
are justified
for wearing the badge, they're the chosen whites
You justify
those that died
by wearing the badge, they're the chosen whites
Come on!


Den är så förbannat bra.

Rage against the machine - Killing in the name

Dels för att den ger en så sjuk energikick när man lyssnar på den, dels för att den sjukt kul att spela på bas.

Gårdagen känns nu lite småskum i efterhand. Vaknade hemma hos Krille av att mobilen ringde runt kvart i åtta, mor undrade vart jag var någonstans då jag skulle vara hundvakt åt Janne the Mops. 75 % av familjen Haag skulle åka till Motala för att kolla på den yngsta familjemedlemen när hon spelade fotboll, vilket var en aning olägligt eftersom jag då inte ville lämna sängen.
Kom hem och la mig i min säng då far inte kunde komma med basen, så att stanna uppe var rätt meningslöst. Vaknade yrvaken klockan tolv av samma person som väckte mig tidigare; mor. Gick ut med Janne, satte mig vid datorn, märkte att jag hade en av de akustiska gitarrerna alldeles bredvid mig. Satte mig i rummet och spelade allt jag kunde komma på för att fördriva tiden tills det var dags för träning. Härligt intervallpass i arenan vad det som gällde tillsammans med Stoffe, Jonas och Anita. Känns sjukt bra inför imorgon då det bär av till Eskilstuna och Ärlaspelen; 60 meter och 200 meter, Män Seniorer, något som känns läskigt. Vi är fler än vanligt och för en gång skull så är det vuxna anmälda, men det är bara kul. Näst bästa tid på 60 meter och bästa tid på 200 meter bådar gott. Nu gäller det bara att komma in i mål först också.

Dagen fortsatte: efter träningen drog jag och Krille ut till Elin och Alexandra ute i Svärtinge (det oäääändliga systemet av vägar och uppförsbackar). Åkte pulka, (det var ett sjukt bra tag senast), spelade kort, fikade och sen gick vi till Alexandra där vi skulle titta på "Walle-E" som inte fungerade. TIttade på tv istället, något som fick mig att nicka till ett tag. Elin gick hem, Krille och jag hämtade en frusen madrass i förrådet, la oss och pratade en stund innan John Blund blev arg och kastade en överdos sömnmedel på oss. Alexandra försvann till ett stall på morgonen medan Krille och jag låg kvar tills ett någonstans. Tog bussen hem till stan, gick som planerat till ICA för att köpa, i vanlig ordning, chips och läsk och sjävklart var hon ju där. Aja, jag var sugen på c&l så whatever.

Nu...ska jag spela bas!

Kommentarer
Postat av: johanna

exakt vilken ICA är det som den där mystery söta tjejen som jobbar på? haha :P

2009-01-05 @ 21:01:20
URL: http://johannasofiafredrika.blogg.se/
Postat av: coffz

fail:P dom heter rage against the machine ;)

2009-01-05 @ 21:18:03
URL: http://coffz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0