Wake me up when September ends or not at all

Jag var bombsäker på att jag satt på fel tåg.
Jag trodde jag hade hoppat på ett annat tåg än det som gick till Hässleholm.
Vet ni vad?
Det gjorde jag inte. Det var rätt.

Dock var vi en timme försenade, så det vart stressigt att hitta "tågbussen" till Kristianstad som gick...40 minuter efter att jag kommit fram.
Väl i Kristianstad följde jag en grupp människor som såg ut att vara i min ålder till mönstringskontoret som låg drygt tio minuter från stationen. Inte en enda själ kände man igen, samma sak gällde för dom. Efter en mycket skum måltid bestående av potatismos och "korv" skrev vi inskrivningsprovet, ett stort prov i tio delar.
Resten av kvällen flöt på (not). Kul att man lärde känna åtminstone två personer där.

Dag två måste nog vara den mest dummaste dagen i mitt liv, totalt fail. 06.30 gick vi upp, käkade frukost för att sedan vänta (?!) i en timme på sjuksköterskan. Prata lite med henne för att sedan träffa läkaren som ställde frågan:

"Vill du göra lumpen?"

För att inte verka jätteointresserad sa jag att "jag kan inte kombinera lumpen med min idrott".
Läkaren svarade följande:

"Jaha, men då ska du få några papper av mig som du kan ta med dig och sen kan du åka hem!"

Va? Inga tester? Jag hade taggit veckan innan inför testerna och nu så skickar dom hem mig utan att jag fått bevisa vad jag går för. Testerna var enligt mig en helt vanlig tävling, som typ Skol-SM, där de hände precis samma sak. Fast då var det foten som skickade mig hem, inte en läkare som hade prytt sin vägg med kungaparets vigselbilder...
Självklart glömde man ju filerna på skåpet, något jag upptäckte när jag kom till stationen...

Mönstringssammanfattning:
- Resa dit: Good
- Inskrivningsprovet: Good
- Möte med nya personer: +2
- Uppstigning: Wtf
- Sjuksköterska: Fail
- Läkare: Double fail
- Allting i sin helhet: FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAIL!

Man blir nästan arg när man ser tillbaka på det. Spenderade inte ens 24 timmar där! Gah!

Tur att vi repade lite senare när jag kom hem. Och även ett Guitar Hero-trumset kan användas som trumset. Fan vad kul.

Krokek imorgon! Heeeeeeeeell yeeeeeeeeeeeeeeeah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0