Dun dun dun dun dundun dun dun dun dun x100

Sen när gör Bredbandsbolaget stormbesök klockan halv nio på en tisdag? När dörren öppnades och en person ropade "hallå" in i lägenheten trodde jag först det var Micke. Själv befann jag mig två dörrar åt höger, i min säng, sovandes och svor till lite då och då när ljudet av en borr som hållit mig vaken sen halv åtta totalt bröt tystnaden.
I alla fall kommer den här mannen som jag trodde var Micke in i mitt rum och säger "vi ska installera ett (något otydligt) i det här rummet".
Jag kunde ju inte stoppa dom från att göra sitt jobb genom att säga nej och då jag förstod att de hade stått för borrandet gick jag upp. Medan de höll på med sitt utnyttjade jag den tid jag egentligen skulle ha sovit till att ladda ner nya MSN så folk kan skriva till mig. Nya MSN är för övrigt riktigt najs.
Här är vi inte konservativa.

Annars så var gårdagen en av de absolut bästa dagarna under min tid på De geer. 9.50 var det musik, där vi i vanlig ordning spelade gitarr.
"Spelande inte vi gitarr förra gången?"
"Neeeeeeej, det var ju jäääääättelänge sen!"
Jag tycker för övrigt om min musiklärare.

Sen? Inget, jag slutade efter lunch, i princip. Lena hade gett oss någon uppgift där vi skulle oponera på andra kamraters arbeten. Ajla fick mitt, vilket betyder att jag kan vara så in åt helvetes kritisk och ändå få kram dagen efter (förhoppningsvis) medan Mirza fick mitt. Bristen på fotnoter i själva arbetet lyser med sig frånvaro men jag tror inte Mirza vet vad det är för något. Känns som jag underskattar honom. Borde inte göra det. Bra kille det där.

Trallade sedan iväg med ett glatt gäng till Musikbörsen, tappade bort ungefär hälften och efter mycket springande så köpte jag äntligen där där gitarren. Stålsträngad. Den låter som om en gud har tillverkat den.
Dock är jag osäker på om Yamaha finns med i historiaböckerna bland alla världens gudar.
Kanske.

 Och sen vill jag bara påpeka en sak i Coldplays "Viva La Vida"-musikvideo. Dra fram till strax innan 1:22 så ni inte missar något. Kollade sedan fram till 1:30. Fokusera på basen, helt seriöst, jag blir knäsvag när jag ser hur han spelar på basen. Så jävla obeskrivligt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

cOLDPLAY ÄGER SÖNDER FETT MYCKET ASSÅ. oj caps lock. orkar inte radera. och Mirxa är en bra snubbe. rolig kille! och du är grym du med, glöm inte det.

2009-03-17 @ 21:51:03
Postat av: Natta

Coldplay är livet <3

2009-03-19 @ 17:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0