The road to Germany

Okej, jag har haft den här idén länge nu, och varenda jävel som hört den anser att det inte är en bra idé. Jag har dock på något vänster lyckats övertala mig själv om att den här idén är fan något värt att satsa på. 

Here it goes:

4-5 personer.
Nu är ju det så att man inte får ta med sig hur mycket alkohol över gränsen (efter vad jag har för mig, om det inte stämmer så är min plan totalt värdelös). Detta har jag lösningen till genom att ta en liten "annorlunda" väg till Tyskland, spritens heliga fristad, över vattnet. Transportmedel i det här fallet är en eka (möjligtvis en eka med en motor på), samt drygt femton ekor på släp. De femton ekorna är till för att lastas på med sprit och för att INTE bli konfiskerade av en polsk tullarbetare i Malmö. Målet man ska sikta efter är Rostock, som ligger sydväst om Bornholm, som blir utgångsbasen, dels för att jag tvivlar på att deras polisstyrka är särskilt stor, dels för att det är en...ö, ja, en liten ö (dur). I alla fall, man ror ner till Rostock, töjer till strax utanför staden där ingen ser en, försöker på något vis få med sig så mycket sprit som båtarna fyller (rekommenderar att en begagnad damcykel tas med, för både effektivitet och komfort). Sedan ror man helt enkelt tillbaka till Bornholm och hoppas under tiden att vädret förblir stadigt och att kustbevakningen inte prickar in dig på radarn, för då får du ro som utav helvete om du ska ta dig därifrån. Därför ska man ro, och helst inte ha något elektroniskt som radarn kan fånga upp. Walkie-talkies kan vara användbart, men släng de genast överbord när man beger sig ifrån Rostock. 

En tips kan vara att sno dessa ekor om ekonomin inte håller. 
Ett annat tips är att även ta en titt på SMHI:s väderrapporter. Man vill inte be ertappad med byxorna nere mitt ute på Östersjön med sprit värt flera tusen fastsurrat i femton ekor och endast två paddlar till hands.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0