Just like Bush

Alltså, jag måste bara få ur mig det här, en gång för alla, angående fattigdomen.
Jag såg nu på lunar (!) att någon stackars tjej visste tydligen inte hur hon skulle kunna få bort sina naglar från sina fingrar. Ett svar som skrevs var: "i-landsproblem".
Självklart är det ett i-landsproblem. Medan vi här i Sverige, till exempel, klagar över saker som vi tar gör givet som de i ett u-land skulle göra allt för. Idiotiskt, faktiskt.
Men, till själva poängen. Jag vill bara säga att jag sympatiserar dessa människor som har det svårt, och önskar dom allt annat än ont.

Jag såg en lista i Aftonbladet som radade upp vem som hade givit mest till välgörenhet. Tror det var någon affärsman som hade gett hela 50 miljarder dollar till välgörenhet!

Det är mycket pengar...men vart tar dom vägen?

Pengar som ges till välgörenhet borde användas på sånt som gör att de fattigas situation förbättras, permanent, inte temporärt. Allt blir till en ond cirkel om man tänker kortsiktigt.

Visserligen håller det på krig där nere i Afrika. Men sånt går att lösa, om man väl tar i med hårdhanskarna.
FN borde till exempel skicka ner förhandlare till de krigshärjade länderna och få stopp på allt. Det är inte lätt, men det ska gå. Om man inte vill, nehe, då blir det landet utan stöd från välgörenhet, etc. Deras val, och då behöver inte vi bry oss, för vem vill bry sig om några krigsgalningar som inte vill sammarbeta?

Folket i det landet då? De lider ju, borde inte de få mat och vatten?

Jag kan verka grym, rent av elak, när jag skriver det här, men de får lida tills deras ledare till slut fattar att hans medborgare svälter, och att det till och med kan göra revolt och störta honom.
Visst, det är OERHÖRT grymt, att låta människor dö för att en person är envis, men världen är inte rättvis, om ni nu inte har märkt det.
Egentligen tycker jag att hela världen är sjuk, men tyvärr finns det ju sådana människor som Bush.

Men detta är bara idé, kanske inte något man borde göra verklighet av, men känns för mig som den enda utvägen till välstånd.

Ooooch så måste jag lägga till en sak som jag såg på en hemsida:

"Världen är felknullad. Världens bästa rappare är vit och världens bästa golfspelare är svart."

OBS: Jag är inte rasistisk. Texten är kopierad.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0