Förbannade kantjävel

Guess what? Mr Haag has done it again. Än en gång lyckades jag ramla av cykeln! Jag skulle cykla hem till mamma från pappa. Ett vägarbete höll på, eller rättare sagt på trottoaren, så jag var tvungen att cykla på själva vägen. Bakom körde en bil i mitt tempo, och så klart blir ju jag jättestressad. Vägarbetet slutade efter ett tag, och tillät mig cykla upp på trottoaren...men icke...
Jag missbedömde totalt höjden på trottoarkanten, och resten är historia. En helt chockad kvinna går fram till mig och frågar "hur gick det?". Jag gjorde tummen upp, gav henne ett stort, fett leende och sa "Bara bra!". Kan inte varit särkilt kul att se en person komma i 200 km/h för att sedan flyga som ett as förbi henne och landa precis framför henne.
Dock var detta inte endast negativt. Jag landade inte i lera och skit den här gången, och fick inte cykeln i skallen, för omväxlingens skull. Fast jag fick ingen 50-lapp den här gången. Aja, får väl se till att bli påkörd av en spårvagn (som något dumhuvud lyckades bli i somras...). Eller så cyklar jag försiktigare och lever ett sunt liv. I och för sig cyklade jag ganska försiktigt (200 km/h? Seriöst...).

Tre ord: Jag - Hatar - Trottoarer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0