Sprinters always complain, that's our way of life

Gud vad jag är trött. Denna vecka har jag genomfört 9 träningspass, olika jobbiga, men i längden tar det ut sig. Och gissa vad...? I morgon börjar nästa vecka, det vill säga FLER pass, eller nästan lika många (8 stycken, "bara"). Lördag blir min vilodag, skönt.
Själva haken i det allt det här tränandet är att jag vill köra mer. Det jag skrev alldeles nyss kanske lät som om jag hade tröttnat på att träna. Tvärtom, faktiskt.
Varit skadefri nu hur länge som helst. Har inte haft ett uppehåll på hur länge som helst. Allting är underbart, precis som friidrott ska vara.

Hade en liten kort, men rolig, konversation i går framför tvn med pappa. Vi satt och kollade på handboll, då fick en spelare en smäll rakt i ansiktet, men överraskande nog ställde han sig bara upp och sprang därifrån.

Pappa: "Vad hårda dom där grabbarna är, dom bara tar en smäll och klagar inte ett dugg."

Jag: "Till skillnad från fotbollsspelare, får dom en smäll klagar dom. Friidrottare är tvärtom. Vi får inga smällar, men vi klagar ändå."

Kanske något man kan tänka på. Friidrott är i och för sig en rätt underskattad sport (för icke-friidrottare). De förstår inte hur mycket teknik det faktiskt finns i sprint (för att nämna min grenkategori). Fotbollsspelare, till exempel, springer otroligt fult. Visserligen är det inte meningen att springa snyggt, men bara för att vara negativ.

Jeremy Wariner är en av världens bästa friidrottare. Absolut helbäst på 400 m, överlägsen och allt. Han springer också helt underbart, nästan som om han inte nuddar marken överhuvudtaget. '
Plus att han har solglasögon (also known as "sprinterglasögon")

Sammanfattning: Friidrott är bäst!


image21
Sami, Stoffe och jag i Nyköping, efter träningen. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0