Small peoples about their former glory

Hade en väldigt rolig dag idag. Börjar med att Max och jag sprang ett varv runt Strömmen, för att sedan spela Age of Empire 2 på skoldatorerna. Kan berätta att mitt folk gick under ganska snabbt, allt för att Gustav råkade hitta mig...
I alla fall, hade ett litet läxförhör på blad (jag vet, en aning barnsligt). Svarade "Öh..." på två  och " Ett bärträd" och "Ett till bärträd", det måste ju ändå vara MVG! 
Sen till samhällslektionen, där vi hade en del roligt, i alla fall jag. Eftersom jag inte ser så värst bra när det gäller tuschpennor på en whiteboard tio meter därifrån skrev jag av Gustav. När han väl skulle skriva meningen som löd: "De största stadskulturerna var Sparta och Aten, som kännetecknades av splittring" skrev han istället: "De största stadskulturerna var Sparta och Aten, som kännetecknades av hundratals dvärgar". Eftersom jag inte såg trodde jag det var rätt och väntade på att Gustav skulle fortsätta skriva, tills jag märkte att han kollade på mig och flinade. Max vände sig om och kollade skeptiskt på Gustav. 
"Dvärgar, Gustav...? Var det de bästa du kom på...?". Det var då jag märkte hur fel han (och jag!) hade skrivit. Och nu när man tänker på det låter det faktiskt ganska dumt att Sparta och Aten kännetecknades av hundratals dvärgar!  Haha!

image10

Forna härskare över Sparta och Aten! (MONTAGE! Bilden är tagen i ett annat sammanhang)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0