The hall of Ice

Tänker skriva TVÅ blogginlägg nu, dels för att det är två låttexter som jag vill lägga in (en på allmän begäran och en på eget initiativ). Men kan ju alltid dra vad som har hänt den senaste tiden.

Vi har äntligen gått in i Ishallen och börjar springa där. Den där iskalla svettluften som existerar där är lika välkomnade som den alltid varit (tack vare de hockeyspelare som brukar befinna sig där, mestadels på isen, men som kan också kuckelura uppe i gymmet eller överraskande nog på banorna med!)
I alla fall, körde kondition blandat med styrka (springa 60 m, 10 "jack and jones" (jag kommer inte ihåg vad den övningen heter, något med "jack" i alla fall...) och sen springa 100 m för att komma fram till en 5-kilostyngd (det kanske låter lite men om du gör övning vi gjorde kanske du ändrar åsikt...?). Sen var det dags för...ja, något, upp med benen i luften, bara, rätt enkelt. Sedan samma sak direkt efter. Det var EN serie, vi körde tre, eller jag körde bara 2 ½ för jag mådde en aning illa. Ingen ursäkt, men jag kände att jag inte ville spy vid det tillfället så jag därav avhoppet.
Trappa, inga problem...bara ett fåtal...SEN mina damer och herrar gick vi loss på hantlarna. Dom små kräken är både tunga, fula och jobbiga. Okej, ordet "fula" är inte direkt en perfekt beskrivning av en hantel, den är ju av järn...men den massiva träningsvärken kommer ju att dyka upp, tro mig.
Ja, sen har vi ju styrka i morgon igen! Hade det i söndags också med Per, och hans träningar ska man inte leka med! (Om ni vill testa något jobbigt kan ni alltid göra grodhopp...baklänges.)

Linköping nästa torsdag. Krister har lovat att hjälpa en grupp att träna där och i utbyte får ett antal personer från Tjalve träna gratis i deras nya hall! Favoriseringen gäller flickor och pojkar födda år 91/92. Ska bli kul att se hur snabba banorna är därborta.

På fredag har vi studiedag. Då ska jag, Johanna, David, Sara och Camilla bort till Stallet och åka skridskor och eventuellt spela lite hockey, haha. Ska visa mina "erfarenheter" på isen. Senast jag var på en is ramlade jag minst hundra gånger och använda sargen som broms (aj..). Försökte även använda en bandyklubba och skjuta en orange bandyboll på ett litet mål.
Ifall bollen och jag hade tävlat om vem som åkte längst hade nog jag vunnit.

Det jag skrev i början skiter jag i, lägger in dom i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0