18.45 in the evening

Äh, nu ger jag upp. Absolut inget händer, förutom att lillsyster fick benen avsparkade i en fotbollsmatch. Jag försäkrar de som ryggade tillbaka och fick en vision av att benen och resten av kroppen är separerade att så är inte fallet. Hon värsta fall så är ett ben brutet.
Det bryter faktiskt Ronjas "brytningar". Förut har det varit armarna, men nu är det benen. Hon landade åtminstone inte fel med någon arm den här gången...
Nej, nu är jag dum. För dum, och därför ber jag om ursäkt, tycker jättesynd om min lillasyster. Detta var henne absolut sista match i Krokeks IF tröjan. Men som alla vet är fotboll en rätt farlig sport. Tro mig, jag höll på med den i 10 år innan jag förstod att jag kunde utmärka mig på ett mera inviduellt sätt än jag någonsin hade kunnat inom fotbollens grymma värld. I friidrotten (i alla fall i min grenar) existerar inte närkontakter. Håll dig på din bana, slår du någon blir du diskad på momangen! Disciplin på hög nivå, alltså.

Nog med glåpord om fotbollen. Jag satt på skrattnet.se för en stund sedan och under rubriken "Swengelsk tungvrickare" och kände att jag bara MÅSTE ha den med i min blogg:

"Tre häxor tittar på tre Swatch klockor. Vilken häxa tittar på vilken Swatch-klocka?"

Och nu det hela på engelska...

"Three witches watch three Swatch watches. Which witch watch which Swatch watch?"

Och nu för de som gått fortsättningskursen...

"Tre könsopererade häxor tittar på tre Swatch klockknappar. Vilken könsopererad häxa tittar på vilken Swatch klockknapp?"

Och nu det hela på engelska....

"Three switched witches watch three Swatch watch switches. Which switched witch watch which Swatch watch switch."


Rätt rolig, om man vill veta hur det är att ha en missbildad tunga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0