Ett inslag från andra sidan Norrköping

Äh, varför inte. Nästan alla har ju en blogg och tänkte att jag också skulle skaffa mig en (Tack, Sara). Kul att kunna skriva olika saker som har hänt, sina tankar om saker eller varför inte förbanna folk man inte tycker om, det finns något som heter "yttrandefrihet", ganska skönt att veta.

Hmm, vad ska man skriva om då? Ja, varför inte börja med den extremt härliga cykelturen till Vrinneviskogen som jag gjorde idag, till det som är mitt liv; friidrotten (inte skogen alltså). En aning kallt, bilar överallt, men som var tillräckligt snälla att låta en stackars cyklist utan jacka passera vid flera övergångsställen. Trevligt att det inte bara finns surpuppor (?) i världen.
Sen då? Ut i skogen, sprang 2.4 km med Sebbe och Krister, och så hade sebbe och jag en liten slutspurt dom sista 300 m som återstod. Jag vann...säger vi. Lite fika och tonvis med läsk, ett beroende som jag ej tänker göra någonting åt, för det är gott, sen var det hemmåt med Sebbe på en cykel, pratade lite och sen svängde han vänster och lät mig cykla ensam resterande vägen.
Väl hemma, ingen där, hunden som vanligtvis tjuter ut sin glädje när man kommer är inte där. Tomheten är extrem, men ändå väldigt skön. Lugnet som välde in över mig kändes betryggande. Käkade lite bakelser och satte mig i soffan, klev upp igen för jag hade glömt att sätta på den...! En aning trött alltså.
Nu sitter jag här och bara skriver. Väldigt kul. Tycker jag kan sticka in Sara här också, förtjänar ett tack för att ha "rekommenderat" den här bloggen för mig. Tack än en gång, Sara!

Tja, nu ska förbereda mig för sängen, som bara väntar på mig.

Härligt att någonting väntar på mig.

Kommentarer
Postat av: lovetolive

naw vad söt du är tantan tack ska du ha .. måste säga det att du verkligen skriver på ett jättebra sätt, det flyter på. så du har något annat än sport som talang.. sport och talang kanske inte går att säga i samma mening men jag ;)

2007-09-28 @ 22:42:06
URL: http://www.myconfessions.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0