This is my life.

Det är det här jag lever för.
Det är det här jag älskar mest av allt annat.
Det är det här som får mig att just i detta nu sitta och le av lycka.
Det är det här som gör mig till den jag är.
Friidrott <3

7.35, flög upp som ett skott efter att klockan skrikit sig hes. Mobilen gick också igång, som hade ställts i form av en säkerhetsåtgärd om jag inte vaknade, vilket jag i och för sig gjorde.
Tävlingskläderna var packade, käkade upp en del av gröten, tog på mig hatten och resten för att sedan bege mig tillsammans med mamma till Stadium Arena i vår inte så pålitliga bil.
Dagen innan hade jag suttit framför datan och skakat av upphetsningen inför den här dagen. Invigningstävling i nya arenan, 60 meter och 4x200 meter med en saftig klyfta mellan de både tidsmässigt.
Kom till arenan 8.30 ungefär, träffade funktionärerna som var där medan de styrde och ställde. Bytte om i de nya omklädningsrummen, som hade en smått konstig toalett (det var som ett bås i rummet, med tak. Notarat av Sebbe). När jag kom ut hade det kommit en del folk från Tjalve.

10.00 skulle första start gå. 60 meter MS (Män Seniorer). Liiite skumt känns det då det inte var speciellt många år sen man tävlade i P14 etc. Tjalve-dominans till antal och placering, Jag, Dan, Stoffe, Fabbe och Hamza representerade de blå, Tjalve.
Där stod vi, redo att ta av oss överdragskläderna och blotta vår väldigt blåa dress.
Speakern - "Tekniskt fel".
Long story short; vi fick vänta i en och en halv timma för att få springa...den längsta förseningen jag upplevt när jag tävlat, faktiskt.
På edra platser! (Rensar huvudet på tankar, tänker inte. Allt som finns är mållinjen)
Färdiga! (Drar ett kort andetag innan jag slutar andas. Allt ljud försvinner, ett tomrum dyker upp tills skottet hörs)
*Pang* (Trycker ifrån med all kraft jag har, tar i som ett svin för att få upp högsta hastighet så fort som möjligt)

De första stegen blev släpande, tills jag lyckades trycka upp knäna tills de börjar gå som en axel i ett hjul (typ).
7.18, tangerat personligt rekord. Känns bra inför tävlingssäsongen!

Julia, Johanna, Pedro och Sofia var där och kikade in. Tack för att ni över huvud taget kom, betyder oerhört!

4x200m stafett (Stoffes syster filmade):
(Moi springer första sträckan)






Kommentarer
Postat av: Julls

Och det var grymt fränt o se! Hahhah hittar inga ord för att beskriva't, citerar från fia istället precis när ru sprang stafetten: - "Fasen han är ju verkligen galet snabb! SHIT! KOLLA PÅ HONOM!"

2008-12-14 @ 14:46:12
URL: http://capplin.blogg.se/
Postat av: johanna

Fy fan va snabb du är tantan :O

Blev inte stafetten försend också sen? :O

grattis återigen. :)

2008-12-14 @ 16:45:51
URL: http://johannasofiafredrika.blogg.se/
Postat av: Emelie

Snabb som ett djur! Enda rätta orden :) DU är så grymt duktigt, du kommer bli proffs sen!

2008-12-14 @ 20:26:43
URL: http://emelietheresiah.blogg.se/
Postat av: Madde

haha shit vad nervös jag vart, ärligt.. haha om ni skulle ta det. grymt snabb är du ju. helt otroligt, och håller med mli, du kommer lyckas, absolut, finns inget annat..:) bra jobbat tan tan

2008-12-15 @ 15:35:14
URL: http://madelenesconfessions.blogg.se/
Postat av: Joanna

Ha en trevlig kväll =) Gjort något kul idag?

2008-12-15 @ 15:44:00
URL: http://joannaz.blogg.se/
Postat av: Seb

Äsch, man ser ju inte när jag kommer närmare och närmare stoffe... inte för att det var lagom men... ja :P Distans i vrinnevi idag, kom dit istället! ;)

2008-12-15 @ 15:45:18
Postat av: Stoffe

''Till sebbe'' Du var bara nära eftersom vi tappade pinnen ;) ngn hundradel kanske du kapade in ^^ :P

2008-12-15 @ 16:06:44
Postat av: Jeremy ;)

Klart som fan att du ser snabb ut Tan Tan när du springer mot en kastare HAHA ;P

2008-12-15 @ 22:24:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0