Buddy put alot of pressure on me.

Hell yeah, efter en månads sökande efter den där förbannade låten har jag äntligen hittat den! "Everday", av Buddy Holly and The Crickets, heter den tydligen. Har spenderat ett antal timmar sökandes på google och andra sjukt skumma sidor som inte borde räknas som besöksvänliga, men men, allt för att få tag i satansskapet. Och tag i den fick jag, woho!
Kommer inte ihåg vilken reklam den spelade upp i, men när jag satt framför tvn och zappade runt lite på jakt efter något South Park-avsnitt på Canal plus hörde jag en liten del av den när jag venade förbi. Bläddrade tillbaka, uppfattade en lång mening av orden i sången och sökte på google and tataa, there it was!

Buddy Holly and The Crickets - Everyday. Lyssna på den. Döbra. Helt seriöst.

Hade de sista lektionerna idag, dock kan de inte räknas som lektioner. IV-val på morgonen, 08.00, friidrott. Vi körde innebandy halva tiden och som vanligt fick de laget jag var med i stryk. Drog även på mig att väldigt skrapsår när jag försökte (och lyckades) stoppa Krister från att göra ett frilägesmål. Drog en löpning från halva plan, slog bort bollen men åkte som straff in i målet samt bänken som stod precis bakom. Precis som David sa efteråt slänger normala människor klubborna, jag däremot slänger mig själv. Effektivt är det i varje fall, det är ju trots allt på blodigt allvar (hum...). Nej, men seriöst, jag kan inte ta något som har med idrott att göra på skoj, oavsett om jag spelar/springer emot elitidrottare eller 90 centimeter små 5-åringar måste jag krossa dom totalt, 110 % varje gång. Sen så är jag ju världens sämsta förlorare, något jag försöker dölja, men ändå.

Avslutning imorgon. Folk ser det som traditionellt att gå på avslutningar, jag hänger bara på med grupptrycket.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag letade också efter den låten döölänge, hittade den tillslut för ett bra tag sen. Du kunde alltid frågat mig ;) Btw, det är Felix-reklamen..

2008-12-18 @ 23:00:13
URL: http://emelietheresiah.blogg.se/
Postat av: johanna

Den där jäkla låten fick jag krupp igår när reklamen spelades 3 ggr under en och samma reklampaus!!!! BAJS!

Men den har sin mysfaktor.

2008-12-19 @ 15:16:09
URL: http://johannasofiafredrika.blogg.se/
Postat av: Seb

åh, "ska vi älska, så ska vi älska till buddy holly" det har du ju hört! :P

2008-12-19 @ 15:29:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0