Music haters, it all ends here!

Hm, bara två dagar sen senaste inlägget. Coolt. Tänker inte be om ursäkt, det är min blogg och jag skriver när jag vill och känner för det. Dock uppskattar jag ni som läser den, väldigt mycket, faktiskt.

Musiksmaken tar ännu ett jättesteg bort från metal och riktar sig just nu emot...Coldplay. What the fuck...? Jag undrar själva samma sak, varför har jag blivit största allätaren av ingen som helst anledning? Aja, Coldplay är faktiskt bra (ett par låtar än så länge).
Har också tagit mig en funderar om det här med att folk säker "dom är dåliga" och "dom kan inte spela, de bara skriker" (den andra är har yttrats flera gånger i min närhet) om andra band, i största allmänhet. Nu är det ju så att vi "vanliga" människor egentligen inte har någon rätt att säga så, då vi inte skulle kunna göra det bättre än vad musikerna kan. Metal är ju trots allt en musikgenre som många lyssnar på, om det var dåligt skulle det väl inte ha några anhängare? Jag har antagligen sagt ditt och datt om musik jag inte lyssnar på (kommer även ihåg att jag har tryckt ner Coldplay), men innerst inne respekterar jag de musiker jag trycker ner. Konstigt, jag vet, men jag vet att spela musik är svårt och jag skulle inte kunna göra det lika bra som till exempel Coldplay.
Och har ni aldrig skrikit för att få uppmärksamhet så att ni kan uttrycka eran åsikt om något? System of a Down, bland andra band, använder sig av den "tekniken" för att uttrycka en åsikt som vanligtvis alla andra skiter i. De långa, vanligtvis ordlösa, skrik man hör dom göra lite då och då är kallas "growl" alternativt "shouted vocals" och det lika lätt att lära sig att cykla, tro mig, jag har försökt.

Kommentarer
Postat av: Murreflax

Håller till fullo med dig, du är en vis man! Growling är en konstform, och att cykla är betydligt lättare.

(sen när man hör, eller snarare ser, band som tokio hotel kan det vara lite knepigt att leva som man lär men...)

2008-12-04 @ 18:26:18
Postat av: Emelie

ViseJonathan! ;)

2008-12-05 @ 16:17:29
URL: http://emelietheresiah.blogg.se/
Postat av: Madde

Härligt inlägg tan tan, och coldplay, har med börjat lyssna på dom, underbara ju ;)

2008-12-05 @ 17:04:54
URL: http://madelenesconfessions.blogg.se/
Postat av: Seb

Tycho, klart du kan klaga på någons sångkapacietet även om du är sämre, bara för att person A inte kan sjunga så betyder inte det att person B som är lite bättre är bra, bättre är inte lika med bra :P

2008-12-05 @ 21:44:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0