JSM-countdown: 7 days: Damn that start!

Skit, skit, skit, och jävla strumpor!
Var och tävlade i Sätra idag, och som den mindre underhållande meningen kanske avslöjar så är jag ju sådär besviken på min prestation.
För det första så satt inte någon spik i min vänstersko fast, så då undrade jag om jag kunde springa och byta spikskor (hade precis köpt ett nytt par, och jag satt och tog av mig dom när vi skulle starta). Sagt och gjort, jag sprang och hämtade the old ones bara för att, när jag håller på att knyta dom, dra så hårt i snöret att den där lilla hålet man sticker in snörningen i går av! 7.22, med en sko som satt väldigt lös.
Pappa påminde mig om distriksrekordet, och jag peppade mig själv inför det.
Allt var perfekt...förutom starten! Första steget blev för kort, det andra blev ännu kortare innan jag kunde ta nya steg. 7.19...rekordet ligger på 7.18. Missade att slå det på grund av den där jävla starten! (Kan ha berot på min strumpor, dom satt ju inte riktigt högt upp...)
Får ta nya tag på JSM nästa helg istället.

Stoffe körde häck, kom sexa (av sex personer, en hundradel från femman). Han blev lite Jonas-aktig där och klagade en del tills 60m försök, då han kom tvåa i sitt heat på 7.63, och blev genast gladare. Totalt kom han trea i finalen efter en kille från Rånäs 4H och mig, på 7.59. Whoho!


Kommentarer
Postat av: Victoria

tänk så här nu då Tan the man, skulle du haft såna där problem om du hade sprungit barfota? Neeej, just det!

2008-02-24 @ 17:11:48
Postat av: Sami den brutale

Hahaha, med kastar-skor har man aldrig några problem med löst sittande spikar du (:
JSM

2008-02-24 @ 23:02:32
Postat av: Lollo

Är det inte du själv som har distriktrekordet på 7.18?

2008-02-25 @ 23:10:39
Postat av: Anonym

Grattis hörru, seger ju :D

2008-02-27 @ 21:40:16
Postat av: tedenby

är du säker på att ditt misslyckade lopp inte berodde på att du inte hade solglasögonen på ??
just wondering :D
puss

2008-02-28 @ 19:14:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0