Three dudes and one Gandalf

Jag - "Vad är det för fel på solen, den verkar ju går så här *rör handen upp och ner åt David*
David - "Om solen gör så där, då har vi verkligen problem."

Haha, kul man kan ha första lektionen, eller friidrott var ju första lektionen. Det tog David hela lektionen att säga "du har klippt dig". Tummen upp för det! Invigde glasögonen på historian, säger som Gustav, "man ser som en gud!", vilket man också gör. Dock kallade André mig för Spiderman angående mönstret på sidan och fick ta konsekvenserna (jag gav honom fingret).
Jag "gjorde bort mig" ungefär tjugo minuter senare (anledningen att jag satte gjorde bort mig inom citattecken var för att jag inte riktigt skäms över det). I varje fall så sa Lena (hi-shlärare) att vi skulle få välja ett i-land och ett u-land att arbeta med (det var vad jag hörde). Jag lutade mig över till Gustav och sa lite sådär halvhögt "som u-land kan man ta Kosovo! (kan vara felstavat, har för mig att det är någon skum bosktav som ska in där någonstans...).
Om Arlind och Adnan hade suttit i ett startblock när jag sa det där hade de säkert fått Tyson Gay att se urdålig ut i jämförelse. Som tur var hörde de inte om jag sa i - eller u-land, men Arlind trodde jag sa i-land och kallade mig idiot. Förtjänade antagligen det, och nu får ju Rexhep en utmärkt anledning att kalla mig rasist igen, vilket han gjorde ganska mycket under ett par dagar före sportlovet, men jag vet inte direkt vart anklagelserna kommer ifrån. Första gången han sa det var när jag frågade (på nk-lektionen) "vad håller du på med?" (lite sådär halvt roat, eftersom han prompt skulle få det mättade saltvattnet att få i sig en matsked till).

På engelskan kom en hjälplärare som skulle hjälpa de som har det lite svårt. Jag misstänkte starkt att hon kom från Värmland...
I vilket fall som helst så skådespelade Gustav och jag hur det skulle se ut på en sådan lektion (det blir ungefärligt):
Jag - "Hello, my name is "something", and I am your help-teacher. *Rörliga gester när "läraren" skriver på tavlan*.
Gustav - "Now write it down on a white paper...nae, white är överkurs!"
Sedan när hon skulle börja tala så lät det ju lite småroligt...

Efter att damen pratat klart sa Johan att de som hade anmält sig till hjälpen skulle stanna kvar, medan vi andra kunde gå. Detta tolkade vi som vanligt; FRIHET!
Tyvärr var ju så inte fallet. Efter att ropat "whoho" ett fåtal gången gick alla andra in i datasalen. Vi misstolkade det ganska grovt, om man säger så.
Där bland high-techdatorerna fick vi sitte och göra en del uppgifter och en diagnos.
Max fick (i vanlig ordning mer än mig). Min ursäkt:
Jag - "Det satt en tomte under mitt bord klädd i en Saint Patrik-klädsel och med en stav som liknade den som Gandalf hade som barn."
Max - "Det gjorde det?!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0