We beat them back to Age of Empire!

Usch, ryskan börjar bli en pina. Först och främst lär vi oss inte någonting, allt går egentligen bara ut på att försöka tolka Stalin (Svetlana, my teacher) är inte en dans på rosor. Hälften av alla ord vi yttrar i klassrummet är "va..?", "kan du upprepa?", etc.
Vi hade någon slags "turnering" idag på idrotten. Vi delade in oss i smålag som skulle möta ett annat smålag från NS1a i fyra olika bollsporter; volleyboll, basket, fotboll och innebandy. Volleybollen tog vi ikapp till 25-22, men förlorade där. Basketen vi också stryk med 6-4 (vi hade det lilla problemet att bolljäveln inte ville i korgen...).
Men! Dagens skräll! Vi slog dom på fotboll. I princip varenda en av dom i andra laget gick på fotbollsgymnasiet, medan vi hade Gustav, (en NS-elev som har kontrakt med Krokeks IF, division 6 och gillar att lana på Age of Empires ), David (orienterare och pikemanfixerad), Max (CS-geek och datatekniker), Kristoffer (mattegeni och har bra tjejsmak) och så mig, Tan-Tan (friidrottare som viger sitt liv till att springa och har passion för läsk).
Resultaten blev 6-4, efter att Max satte spiken i kisten med sitt friläges mål en meter framför mål. Också värt att nämnas är att Max toppar skytteligen med sina...mål. Gustav och Kristoffer skötte defensiven medan David och jag sprang runt och förvirrade de allt mer frustrerade FIG-eleverna.
Tyvärr fick vi ju stryk på bandyn, men who cares, vi slog dom i deras huvudsport! Yeaaah!

Övrigt:
Var och tävlade i Linköping, i deras nya friidrottshall. Den var ganska lik Nyköping, med skillnaden att Nyköping har en störra läktare. Petig for the win!
60 meter gick som vanligt. Skitbanor (hatar gympagolv), 7.22. 200 meter blev jag väldigt glad över att jag orkade, hade gjort en riktig träning innan jag sprang.  Efter loppet drog Stoffe den gamla vanliga "kände-du-inte-när-jag-knackade-dig-på-axeln-i-kurvan-kommentaren". Den är ganska kul, haha!

Kommentarer
Postat av: tedenby

du glömde lägga till att " jag har bara spelat fotboll i typ 15 år " försök inte ljuga .
stoffe . bästa komentaren. :D

2008-01-31 @ 16:47:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0