Greek-japanese rampage

Då var äntligen middagshelgen över. De senaste tre dagarna har jag varit på tre middagsbjudningar. Den första var hos min farmor, lamm och lite annat. Den andra var hos Mikael Lellep, den nakna kocken, kan man säga.
Den tredje, och den roligaste av de alla, var grekisk fest hos mina kusiner. Georgios, min fasters man, passerade "ungdomens" gräns (som egentligen ligger rätt långt ner i ålderskategorin), han fyllde nämligen 60 år! I princip hela min släkt är födda i mars, så det är ingen mening med att räkna upp vilka. En hel del folk var där; mina kusiner Anna och Maja, faster Ellnor, Georgios, pappa, Ronja (som senare dunstade för att se på bio...), Yannis (en av Georgios vänner) och hans fru (jag är sämst på namn), Kristos och hans fru Helena (I think) och slutligen Mimis, också en av Georgios vänner. (Namnen är helt improviserat stavade).
Lamm, igen, men det spelar ingen roll för mat är mat och mat går att äta, speciellt lamm. En hel del skämt hit och dit, gamla minnen, alkohol (usch) och framför allt, grekisk dans runt tio. Reeldans, lite randomaktiga danser. Inget man riktigt är bra på, men tydligen hade jag talang när det gällde den grekiska hjältedansen ponta...uhm, ponti, something like that (om den nu klassas som "hjältedans", det vet jag inte, enligt Kristos var det i alla fall det). Yannis var en riktig baddare på den där (hans förfäder var de som dansade dansen), medan pappas koordinationssystem var utslaget.
Sedan kunde ju inte pappa låta bli att driva lite med Kristos angående hans kärlek till Citroën-bilar. Debatten blev så utdragen att han utmanade pappa och Yannis på streetrace ute vid soptippen.
Kvällen slutade med att Anna och jag gick upp till henne rum och kollade på "Naturo" i en timma eller två.

Och idag har jag gjort det jag förbannade för någon månad sedan, nämligen att gå ut och springa 5 kilometer med Stoffe. Hela vägen var täckt med snö, och vi stötte på flera matmotionärer", det vill säga folk som fått dåligt samvete över att de ätit mat över påsken (behöver inte vara sant, spekulationer, people!)
Det är andra gången på tre dagar. Och att det är kramsnö gör ju bara löpningen roligare.


Kommentarer
Postat av: Andrea

Hej, vill du få godis hemskickat, gratis?
Klicka här: http://www.gratisgodis.se/?r=226488

GLAD PÅSK!

2008-03-24 @ 17:29:28
URL: http://leapea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0