Humans everywere, canned

Var hos Sara i fredags för att umgås med vännerna. Tim och jag fick skjuts ut till Krokek av Micke Lellep, vilken inte var helt säkert, eftersom Micke kör som en biltjuv jagad av Hells Angels. Vi stannade vid City Gross och daaamn, det största, vadfanmannuskakalladet! Köerna var oändliga, och Tim visade mig deras majonäs, som mer såg ut att innehålla tio liter målarfärg. Även tio kilo småpotatis. Småpotatis! Tio kilo! "We're not living in America, but we're not sorry" för att citera The Sounds hit, om jag inte misstar mig. Felix Lellep och jag lyssnade på den här en gång hemma hos honom, har jag för mig...
I alla fall, väl hemma hos Sara konstaterade vi att hennes hund var dum i huvudet, för han gick omkring och var allmänt förvirrad. Efter ett tag (ett långt tag) kom Emelie, och därefter Frida och Madde. Efter ett avsnitt av "Sex and the city" (God have mercy)...så kommer jag ju självklart inte ihåg vad vi gjorde, eller så gör jag det. Enligt mitt huvud gick jag och Madde hem till henne för att hämta en film (Ratatouille). Tyvärr hade ju den "försvunnit" så vi fick ta "Supersugen" på mitt initiativ. En till "tyvärr" ska in här, filmen var rolig den första timmen, för att sedan succesivt bi allt mer tråkigare och tråkigare. Den tog ju aldrig sluuuuut! När den väl gjorde det körde vi någon slags mjukis-version av sanning-eller-konsekvens, som inte fungerade så väldans bra, men det var underhållande. Till slut skulle Tim och jag dra till bussen, tog farväl av Sara, sedan Emelis, Madde och Frida. 
Tog tadaa av Tim vid busshållplatsen, för att sedan gå hem samtidigt som jag fick utstå telefonterror signerat my parents.
 
JSM då. Klocken 08.32 satte jag mig tillsammans med min tränare Krister på ett tåg med destination Eskilstuna. Väl där gick vi genom de gråa byggnaderna (mulet väder, regnade) till ett hotell med två dörrar (skriv ner, pleeeeease). Störde Håkan och Camilla under frukosten, vi satt och samtala med dom ett tag innan jag inspekterade rummet, speciellt kanalerna. Till min uppskatting fanns alla favoriterna, och "Scrubs" visades. Det var antingen att följa med Krister till arenan eller kolla på två avsnitt av "Scrubs"...
Scrubs.
Camilla kom in och vi hade kuddkrig medan vi kollade på tv. Hon hade kula den dagen, så vi stack till arenan för att hitta Sami titta väldigt skumt på omgivningen. Päivi hade en påse bullar som jag fick äta ur (inte bokstavligen, era stackars something-something)'
Camilla kom fyra, omstöt (heter det "omstöt"?) i sista omgången. Väldans surt, med tanke på att tjejen som gjorde dödsstöten inte hade en vidare dag, dittills. Klubbrekord för henne dock, något jag inte lyckades med.
Erik och Nick sprang 1500 meter i samma heat, dessutom. Det gick bra för båda, de gick till final, men sista varvet, Erik, för helvete vad han sprang! Pers med tolv sekunder! Vore ju roligt om jag gjorde det på 60 meter. Då skulle jag ligga minus 4.82 sekunder. Det vill säga, jag skulle vara i mål ungefär när startern säger "på era platser".
I finalen sen blev Erik fyra och Nick femma, efter en spurtduell. Tjugo meter till och de hade tagit trean.
Sami hade inte heller en så väldans bra dag på söndagen. Vet inte vad stötarna låg omkring, det jag vet var att han var en meter under vad han egentligen har kapacitet till att göra. Han slutade sexa, med ett litet leende efter han fått duscha.
Fabbe vann sin längd, och kom tvåa på 400 meter, imponerande! Han hoppar ungefär lika långt som sju meter, höhö! (Smartass, that's me!)
Jag då? Starten i försöken förstörde de fyra första meterna. Tiden blev 7.20. Semin var likadan, förlorade fyra meter i början, 7.20 igen...
Finalen blev starten mycket bra. Då ska ju självklart balansen screawa till det och så förlorar jag ett antal viktiga steg i accelerationsfasen. Blev fyra på 7.21.

Idag har jag varit hemma och svullar värre än en stekt julskinka (dryyyyy....). Vaknade med huvudvärk så det blev ingen skola inte. Ville mest av allt träna, vill springa av mig allt snart! Imorgon blir det dock ingen träning för det är klassåterträff och den måste jag bara gå på!

Avslutar med en av Systems äldre låtar, som jag fastnat för (vilket jag alltid gör):



CUBErt

Preflight delight,
Defaced street lights,
A pyramid mind fuck,
Don't leave your seats now,

Popcorn everywhere, canned,
Cliche people organs rare,
Corn everywhere canned,
Cliche people organs rare,

Rare [repeat]

I want to be,
A fallen ruby,
Guest vibrations,
Don't leave your seats now,

Humans everywhere, canned,
Cliche people organs rare,
Humans everywhere, canned,
Cliche people cannot dare,

Dare [repeat]

Humans everywhere, canned,
Cliche people organs rare,
Humans everywhere, canned,
Cliche people cannot dare,
Humans everywhere, canned,
Cliche people organs rare,
Humans everywhere, canned,
Cliche people cannot dare, dare, dare, dare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0