Move it people, coming through!

Efter dagens träning i Tapperska borde man ju egentligen inte vilja träna igen, men allvarligt nu, om Krister skulle ringa i natt och säga "ska vi dra ner till Borgsmo och springa intervaller" skulle jag hänga på utan att tveka. Just nu saknar jag Borgsmo IP över allt annat, men utesäsongen får vänta ett bra tag, eftersom de ska lägga nya banor som tar till maj ungefär, lagom till Tjalvespelen. Den sista säsongen i Ishallen, som inte kommer saknas (eller, jo, lite) utökar sitt grepp och tvingar oss att springa på de där..."banorna".
Vårt nya hem är också i fullfärd med att ta skepnad. När jag och Jonas åkte förbi för att kolla var pelarna uppe och man kunde se vart 200 metersbanorna skulle ligga. Lite komiskt var det också när Jonas körde rakt ner i ett litet men djupt hål och båda vi två föll framåt, från att först se friidrottshallen till att se Jonas instrumentbräda.

Lite lata var väl folk i lördags när det var träning. Det var bara Stoffe och jag som tränade med Krister i Ishallen, som var full med ishockeybarn som med sina skydd nekade mig tillträde lite här och där. Det var två stycken som var uppe hos oss när vi körde starter. De lyckades få ur Stoffe några ord, men när de såg på mig och jag såg att de verkligen ville säga något gav jag dom onda ögat, vilket gjorde att de lät mig passera utan några frågor. Enligt Stoffe var det så också att de VILLE verkligen säga något, för de kollade tydligen på mig på vägen tillbaka.

Avslutande ord: ge mig sommar, ge mig Borgsmo!

End of transmission.

Kommentarer
Postat av: tedenby

du menar väll att banorna blir klara lagom till att eliten kommer ut :D dvs. ik tiwazveteranerna ;)

2008-03-17 @ 15:30:48
Postat av: Victoria

ja där satte du fingret på det Tan the man, när man kommer förbi Borgsmo (förutom såna här dagar när det är snö förstås) vill man typ kedja fast sig själv där och aldrig återkomma till ishallen

2008-03-18 @ 12:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0