Drinking together with Johan Glans

Uppdate från friidrottens värld.

Seriematch i söndags i Motala, vilket hädanefter är Sveriges kallaste isbjörnrövhål, för att halvt som halvt citera Johan Glans, den där härliga människan. Solen hade bestämt sig för att hålla sig borta den dagen, då temperaturen sjönk till bara sex grader, inget som uppskattades av de dödliga.
När vi kom dit fick jag reda på att jag skulle springa om tre timmar, och då undrade jag vad fan jag gjorde där så tidigt. Kunde ju inte stämma. Tre timmar senare satt jag där i startblocken och flög in på 11.20 på 100 meter. Vart en aning nervös, för när jag inspekterade mina motståndare såg de alla grymt snabba ut. Men jag vann, that the only thing that counts.
200 meter gick sämre. Eftersom loppet gick 50 minuter efter 100 meter fick jag jogga ner för att sedan värma upp igen. Pappa "tvingade" i mig en choklad bit bara för att ha något i magen. Magen gillade den inte, så jag fick en orolig mage.
Kallt som det var gick vi ner i startblocken. Färdiga. *Klick*. Pistolfanskapet klickade, så vi fick köra om.
Bra öppning, pinna på som bara den, men de sista tio meterna kom det en kille på ytterbanan och vann före mig. 2:a, surt att det bara blev 11 poäng och inte tolv. Men det var skitkul att springa så!

Hade stafett-DM igår, vilket jag inte tänker ta upp, kan ju säga att det gick skit...

Och idag var det friluftsdag i Folkparken. När David smsade och sa att vi skulle vara i Folkparken 9.40 var jag tvungen att ta reda på vilken park det var, eftersom jag inte kan skilja på Folkets Park och Folkparken (de har nästan samma namn!)
6.4 kilometer, och det var faktiskt riktigt kul att springa den här gången. Volleyboll efter det, egocentrerad som man är i sportsliga sammanhang förstörde jag för mina lagkamrater med att ta deras bollar hela tiden. Förlåt för det, hehe.
Men det var kul som bara den!

Jag har slagit vad med Sebbe om att jag bara ska dricka läsk på antingen fredagar eller lördagar (inte båda!) så bjuder han på pizza till Världsungdomspelen i Göteborg. En hel månad med bara läsk en gång i veckan. Får väl dricka som ett as då, haha.

Och så får jag inte glömma:

Emelie; förlåt för det jag skrev i blogginlägget "
Socialize", jag syftade på platsen, inte ditt hus. Ditt hus var underbart mysigt, som jag skrev (fast inte med "underbar"). Förlåt! *happyface*

Kommentarer
Postat av: Seb

Ey! inte bara 11 poäng, du var ju med när vi vann staffetten också! det ger ju 6poäng till :P

2008-05-22 @ 21:27:31
URL: http://hangry.blogg.se
Postat av: Victoria

hahaha det var typ första meningen jag tog in av det här inlägget, det räckte för att göra kvällen ^^

2008-05-23 @ 20:58:19
Postat av: Emelie

tssss,
det är lungt :) HAHAHAHAHAHHA

2008-06-01 @ 20:29:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0