Poland goes selling something of importance

25-28 grader varmt. Borgsmo IP. 13.00.
Nu, ungefär nio timmar efteråt sitter jag här med vad som verkar vara resultatet av att ha på sig ett linne i stekhet sol. Världens finaste bonnbränne...eller inte. Det får väl bli att ha på sig linne hela sommaren, or maybe not. 
Dagen i sig har väl varit helt okej, tävlingen ett snäpp ner. Jag vann 100 meter, 11.29, med en av de sämre starterna, och så trea på 200 meter, 22.93 i motvind. Målet för dagen var ju att leda över Joni ut ur kurvan, och de lyckades jag med, så jag är nöjd med det. 
Men dagens överraskning måste ändå varit mötet med käre Johan Ekblom, golfaren med den läskiga konditionen (han kan springa sjukt långt utan att ha tränat). Vi stod och pratade i en halvtimma och allt möjligt (senast jag pratade med honom ordentligt var för över ett år sedan) och det jag skrattade åt mest av allt var när jag frågade honom om han hittat något tjej.
Jag -  Så har du hittat någon tjej då på senaste tiden?
Johan -  *Nickar med allvarlig min* Ja, det har jag faktiskt.
Jag - Åhh, vem är det då?
Johan - Tror inte det spelar så stor roll om jag säger vad hon heter.
Jag - Jo, men kom igen, vem är det?
Johan - Hon är polsk.
Jag - *Brister ut i skratt* Vaa?
Johan - *Knipslugt* Ja, hon är jättebillig, bara 120 kronor i timmen, det kan inte bli bättre!
Det var länge sen jag skrattade så där mycket sist.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0