Disappointment

07.30. Pappa kommer in och väcker mig. Jag flyger upp ur sängen efter att ha återfått medvetandet, inspekterar väskan så att allt är med inför avfärden. Äter lite frukost, läser tidningen, gör iordning håret för att sedan 08.00 ge mig ut till den annalkande bussen som skulle ta oss till resecentrum där vi med buss åker till huvudstaden.
Målet med resan är Skol-SM, en ploj-tävling där man kan klä ut sig till vad som helst. Men de finns dom som ser det som vlken annan tävling som helst, och jag är en av dom. Och hur mycket jag än säger till mig själv att jag inte behöver åstadkomma något tidsmässigt eller placeringsmässigt, kan jag ändå inte bli av med den där pressen att prestera som aldrig förr. Jag har märkt mer och mer nu för tiden att jag är extremt tävlingsinriktad, vilket märktes nu när vi väl kom fram till arenan, den där fördömda arenan i Sollentuna...
Nummerlapp, träffa allt folk, titta på när Sami och Camilla kastade. Carro försvann någonstans, så jag såg henne aldrig sen, hoppas det gick bra. Stoffe hade inte dykt upp än.
Sen var ju det showtime för mig, 400 meter, ett varv runt hela banan, mjölksyra är givet men det är fan kul!
Under uppvärmingen kändes ingenting, pigg och med spratt i benen som en liten fyraåring. Skulle dock bli värre...
Calling, namn, heat och bana ropas upp av den tämligen uttråkade funktionären. Jonathan Haag, heat två, bana fem.
"Coolt..", blir mitt svar innan jag lunkar iväg och dricker lite av Saras vatten innan hon själv ska iväg upp mot arenan för att avvärka samma sträcka som mig. Det är kallt, har ingen känsel i händerna och funktionären som ska hämta oss är inte här än. Det blev att gå runt för att försöka behålla den lilla värme man lyckades skapa under uppvärmningen.
Till slut kom den där mannen som skulle ta med oss upp mot banorna. Nummerlappvisning och namnupprop ännu en gång för att se till att alla var där.
Sollentuna-vallens banor är blå, vilket är lite ovanligt eftersom standardfärgen brukar vara orange, men det gör bara dom lite mer "good-looking". Spikskor på, overall av, fortfarande tungt klädd trots att overallen slopades. Bredvid mig satt Sara och hämtade andan efter sitt lopp, vilket hon vann (inte helt oväntat) på nytt säsongsbästa! Stolt att man känner henne!
Spikskorna sitter som berget, reser mig upp och går ut mot bana fem samtidigt som jag sätter på mig sprintglasögonen.
Jag sätter fart, trycker på, kommer upp i maxhastighet efter fyrtio meter och sen...
-"Va fan..?"
Foten börjar protestera och inte bara foten. Strax ovanför vristen känns det som om något inte är som det ska. Jag saktar ner och börjar genast analysera skadan i huvudet för att dra slutsatser. Springa eller inte springa. Avstannandes känns foten tung och nästan bruten, vilket gör att jag haltar en hel del på vägen tillbaka till starten. Grimaserandes påminns jag om den inflammerade fotmuskeln som gjorde debut för några veckor sedan och inte velat släppa taget.
Gick tillbaka till starten, heat ett sprang iväg precis när jag tittade på klockan. Jag går ut igen, snurrare lite på foten och får ett ovälkommet knak tillbaka. Testar ännu en gång, tar sats, maxhastighet, men nej, den här gången gör det ännu ondare, så jag haltar tillbaka till funktionären med startlistan och ber honom att stryka mig från den.

För ett år sedan var Skol-SM i Gävle. 100 och 400 meter var på schemat. 100 meters-finalen hoppades över av ett ömmande knä som inte fungerade, 400 meters-finalen för en förkylning. Men då sprang jag i alla fall två lopp. I år blev det inte ett enda.
Om ett år är det Skol-SM igen.

Tredje gången gillt?

Kommentarer
Postat av: Coffz

Fan va surt med sånt där:/ I feel for you!

2008-09-14 @ 13:57:17
URL: http://coffz.blogg.se/
Postat av: Sami

asså.. jag säger ju att det är farligt o springa :S börja kasta slägga som riktiga friidrottare :D

2008-09-14 @ 14:53:23
Postat av: madde

det kan vart en haloween fest som niclas skulle ha, men jag kan inte hänga med :/ men emelie vill att du o tim ska hänga med :D så hur blir det??

2008-10-15 @ 15:08:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0