The spirit of a monkey

Naturkunskap. Läran om människan och dess natur. Hur gener fungerar och vad de är till för. Knepet om hur man får en 17-årig person att fullkomligt dö av tristess att det nästan är...sorgligt. 50 minuter av ren informationsgödning, som man ändå inte kommer att komma ihåg en halv minut efter att lektionen har slutat. Det är det som gör ungdomens "hjärna" så underbart intressant, jämför med att skyffla kol i en låda. Kolet respresentaterar  informationen, lådan representaterar hjärnan. Kolet skyfflas in och in tills det är relativt fullt och det inte får plats mer, man lägger undan lådan för att tre sekunder senare titta in i den och kolet finns inte kvar.
Jag är sämst på att jämnföra likheter...

I alla fall, naturkunskap sucks.
Musik däremot...ja, gitarrspel idag och det kan jag jämnföra. Tänk er att man ger ett gäng apor varsin gitarr och låt dom spela fritt i ungefär två minuter för att sen spela under "ordnade" former resten av lektionen...tja, imagine.
Sen en rolig brandövning mitt under allt, så det vara bara att pallra ut i leran och det påstådda regnet (som jag inte kommer ihåg) för att sedan gå in igen...lyckat. Sen lunch med en het diskussions om vilken Frida jag sa hej till med Love och Max.
Naturkunskapslektionen sedan, som jag beskrev förut.
Efter det, två timmars prat med Julia uppe vid 600-salarna. Krister får pris för sin förvånande blick på oss (eller rättare sagt Julia) när han gick förbi, twice. Pappa var smög även runt däruppe på jakt efter en datatekniker.

Hem, äta, åka till Borgsmo IP för att vara hjälptränare åt Tjalves minigrupp med Stoffe. Gick väldigt bra, förutom vissa små problem, men de klarades av. Lekte "Under hökens vingar kom" med dom på gräsplätten bakom förråden, som numera är ett träsk av allt regn.

Så nu sitter jag här och gör ingenting. Det tänker jag fortsätta med.

Kommentarer
Postat av: Coffz

Kärlek på din jämförelse<3<3

2008-09-08 @ 20:53:58
Postat av: Emelie

Ja, naturkunskap är förjävla tråkigt.. Tur att jag slutade med det förra året. YAY! :D - MVG ftw, utan att göra ett skit. Bara glida igenom lektionerna :D

2008-09-08 @ 21:45:20
URL: http://mittlivsspegelbild.blogg.se/
Postat av: tedenby

förmodligen den mest pinsamma jämförelsen (Y)

2008-09-10 @ 17:12:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0