Initializing Armageddon Countdown

Vill i detta nu uttrycka mitt extrema hat emot min mobil. Tar det i punkt form:

Fel nummer ett: Den är liten, för liten, inte praktiskt. Letar man efter den under stress är det som att försöka hitta en ko bland en hög getter men i själva verket finns det ingen ko...(did I make myself clear?)
Fel nummer två: Knapparna är så sjukt små att mössen i Askungen hade ringt kundtjänst. Om de funkar är en annan sak...
Fel nummer tre: Det ska inte ta tio minuter att initiera alla kontakter/sms, stenåldern är inte längre aktuell.
Fel nummer fyra: Att använda den som väckarklocka kommer inte på frågan, då mobilen är lika opålitlig som norska maffian. Mitt under natten kan den, som exempe, bara lägga av och skita totalt i att väcka en, vilket hände i torsdags.

Och medan jag sitter som en fjortis och bitchar om hur dålig min mobil är ligger en flicka på Moskas gator och fryser ihjäl, en barnsoldat i Afrika slåss för sitt liv, som man knappt kan kalla liv, och ett barn dog just i svält.

Vilken rolig värld vi lever i...yay...

Your world has ended and life for us,
So has the global marching economy.
When life as when your own existence is only the wave of your lies.
When your earth is dieing, your sky, your earth, your water and forests.
Genetic world is picking over mutations of man.
Your world is dieing.
The CIA has sold you out along with the Pentagon,
For a much better game, a much more profitable mortgage.
Multi-national corporate America is what you name it, not a democracy!
Good bye blue skys, Unless you open your eyes.
Unless you open your eyes to what in the world is happening.

The third world is waiting for you to wake up.

Den sista meningen skrämde mig. Tredje världen väntar och väntar på att vi ska göra någonting. De kan inte komma upp på egna fötter, de behöver någon som kan räcka dom en hjälpande hand. Visst, vi skickar pengar, kläder, mat, läkare, sjuksköterskor ner till de drabbas länderna, men räcker det? Det finns så mycket mer vi kan göra, om bara hela världen hjälpte till, och jag pratar inte bara om att hjälpa Afrika, utan flera länder som har det jobbigt just nu.

Men sånt kostar ju "pengar", riiiight?

Kommentarer
Postat av: Julls

Låt eller allmänt poetisk text :p?

2008-10-17 @ 16:03:54
URL: http://capplin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0