Fix (it) you

Slänger in en update i denna, tillsynes, döende blogg.

Damer och herrar som undrat vart jag tagit vägen: jag är sjuk.
There, I said it. Sen i måndags har en mix av huvudvärk/halsont hållt mig hemma i ett järngrep och begränsat mig till denna dumburk samt mina tre närvarade instrument.
Det måste jag också meddela, jag lyckades på något underligt vis laga min elgitarr som varit ur bruk sen jag vet inte när...Krokek? Nä, det var ett förbannat tag sedan och gitarren höll då jag fick den i ungefär ett halvår...
Anyway, medan jag satt och kollade på Simpson blev jag en aning rastlös. Basen lyste med sin närvaro och rentav skrek "play me" där den stod emot bokhyllan, men från mitt rum kunde jag höra de kvävda snyftningarna från elgitarren som, faktiskt, stod i ett hörn. Så med hjälp av en skruvmejsel, defekt lim och ett plåster fixade jag den svarta sladen som inte satt där den skulle och víola så fungerande den. Det ända jag ångrar just nu är att den enda förstärkare jag har är min basförstärkare så ljudet är inte förstaklassigt (något det ändå inte är, så).

Eftersom jag är hemma imorgon också *angryface* så får jag skriva lite musik, tror jag har första låten redo; "Disturb the neighbours".
De är ju såååå duktiga på att göra samma sak...



Kommentarer
Postat av: Julls

Du! Jag skrev ett meddelande till dig på msn - kolla det innan informationen börjar samla damm. Och så måste ru bekräfta med ett "ja", "nej" eller "kanske". Bara så att hon vet :)

2009-03-06 @ 22:40:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0