I'm telling you...

Yeez. Varför är just jag dålig på att berätta saker? Why, God, WHY?!". Nu är ju jag i och för sig agnostiker så om jag ska skylla på någon så kommer det bli mor och far, som i sin tur kommer skylla på deras mor och far (inte för att de hade samma) och det kommer till slut leda till den skyldige, nämligen den första människan som var...asiat? Tänkte först på Lucy, men så vitt jag vet är den äldsta människan av asiatiskt ursprung. Men det kan vara så att "asiaten" gick rakt åt helvete fel när han skulle plocka skalbaggar i Kenya och hamnade istället i Mongoliet, till tibetanska munkar (yes, dom existerade då...några år senare...). Så den första människan kanske är från Afrika i alla fall. Det känns som om Afrika behöver det att skryta om för krig, svält och folkmord ligger inte direkt på "do want"-listan. 

Jag undrar förresten vart alla biståndspengar till Afrikas länder tar vägen. Det känns som om alla pengar helt enkelt försvinner för det verkar inte alls bli något bättre där nere. Kanske för att det bor 900 miljoner människor i hela Afrika (enligt Wikipedia) så det tar nog ett tag innan det faktiskt är bra där nere. Men sedan kommer ju växthuseffekten och gör hela kontinenten obeboelig så det slutar med att alla måste kuta norrut. Det slutar säkert med att 6 miljarder människor trängs på det sista lilla isblocket som ännu inte hunnit smält än, i full färd med att tänka "why, God, WHY?" för att sedan när isblocket ger vika och 6 miljarder pingvinaktiga grottmän plumsar i i det iskalla vattnet inse att, "just det, det var ju vårt eget fel att det blev så här och inte Guds" samtidigt som de pekar tummen upp mot skyn och i kör skriker ut "I'll be back" med tysk brytning och med en förbryllad, skäggig, vitklädd man som åskådare vars enda tanke är "vad fan hände?".

Som sagt, jag är sjukt dålig på att berätta saker.



Kommentarer
Postat av: Storsis

Du har SJUK fantasi =D Men så jävla roligt! =)

2010-01-21 @ 22:18:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0