Cemetary Gates

Nae, men annars då? Känns som varje gång jag kommer tillbaka hit inleder jag alltid inläggen med "Det var ett tag sedan" eller liknande, så jag passar på att inleda med en mening jag alltid använder om det plötsligt blir en obehaglig tystnad. Sture sitter för övrigt och råskriker som en brunstig älg och Tai försöker se söt ut så han förhoppningsvis kan få smaka lite av min mat. Även om han är förbannat söt får han inget!

Sista dagen på jobbet idag för den här veckan, sista lugna dagen innan helvete öppnar dess portar och släpper lös tre nya rekryter som ska ta plats på Whirlpools mini-lina, med jag som deras manliga version av en chef-dominatrix, ett vakande öga som aldrig sover och som bestraffar alla snedsteg och felkopplingar med min piska.
Melodramatiskt som fan, den vanliga versionen är att jag är team leader och det kommer tre nya personer till linan som jag har ansvar över. Ska bli spännande. Men jag har ingen som helst lust att jobba idag, allt jag vill är att titta på film med Therése och mysa järnet. Jag gillar att jobba kväll pga man jobbar endast fyra dagar och man börjar klockan tre varje dag, men det jag hatar mest av allting är att jag och älskling inte ses alls förutom på helgerna, i och med att vi jobbar om varandra. Det blir i princip "Hej, älskling, godnatt" - "Jag går till jobbet nu, älskar dig". Därav är helgerna mycket mer underbara än de brukade vara förr, just för att då får jag vara med min andra hälft och vakna upp bredvid henne. Underbart är bara förnamnet!

Nej, jag ska ta och gå på toaletten nu, sedan ska jag nog traska iväg till jobbet, sista dagen inför helgen. Längtar tills på fredag för då är det fan i mig mys! (Så du vet, älskling! <3)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0